طرح شهر همگان به صحن علنی رسید

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد از نهایی شدن مطالعات و نگارش طرح شهر همگان و ارائه آن در اولین جلسه صحن علنی شورا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی مشهد، سیدمحسن حسینی پویا در این خصوص گفت: طرح شهر همگان با اولویت حمایت از گروه های خاص و در راستای منشور حقوق شهر نشینی نوشته شده که در آن شهرداری برای حمایت از گروه‌های خاص موظف شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح اولویت سه گروه خاص متشکل از کودکان، کم توانان جسمی و بانوان لحاظ شده و افراد کم‌توان جسمی حرکتی، جانبازان، سالمندان، زنان باردار و بیمارانی که در دوران نقاهت به سر می‌برند در دسته دوم قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه در موضوع کودکان حدود یک سال و نیم قبل طرح شهر دوستدار کودک به تصویب شورا رسیده، افزود: افراد کم‌توان جسمی و بانوان نیز در طرح شهر همگان مورد تاکید قرار گرفته‌اند و مقرر شده در شهرداری اداره مشخصی برای رسیدگی به امور این سه گروه تاسیس شود.

به گفته حسینی پویا، با توجه به آنکه طبق مصوبات وزارت کشور باید برای طرح شهر دوستدار کودک اداره مستقل در شهرداری تاسیس می‌شد. در مدیریت شهری مشهد این پیشنهاد مطرح شد که همان اداره تمرکز بیشتری روی خدمات به این سه گروه داشته باشد. این پیشنهاد از جانب وزارت کشور نیز مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده این طرح به عنوان الگوی کشوری برای سایر شهرداری‌ها مطرح شود که امیدواریم در شوراهای شهر کشور این طرح را مورد توجه و استقبال قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌های خدماتی شهر در همین راستا بوده و از جمله مناسب‌سازی‌های معابر و ادارات با همین منظور و هدف انجام شده است. در طرح جدید تمام این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در اداره مشخصی متمرکز شده و گروه سیاست‌گذاری متشکل از شهردار و معاونین وی و نمایندگان شورا به این امور نظارت می‌کنند. ضمن اینکه با انجام سیاست‌گذاری کلی، سبب ایجاد وحدت رویه در تمام مناطق شهرداری می‌شوند. با این شرایط چنین برنامه‌هایی دارای یک مسئول مشخص و واحد شده و در تمام اماکن در حال ساخت و ساخته شده از پارک‌ها، معابر، زیرگذرها، پل‌ها پیاده‌روها و ساختمان‌های شهرداری شرایط و ملزومات مناسب سازی رعایت خواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورا تاکید کرد: شهر همگان موضوع بسیار وسیعی است که از گروه‌های خاص آغاز شده و امیدواریم به سایر موارد گسترش خواهد یافت. اگر شهر برای گروه‌های خاص مناسب باشد قاعدتاً برای تمام اقشار مردم مناسب خواهد بود پس شهر برای کسانی که کمترین توان را دارا هستند و مهیا و مناسب خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا