تحقق شهر انسان محور با منشور حقوق شهرنشینی

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهدمقدس گفت: شهرها برای انسان‌ها ساخته می‌شوند و تمامی زیرساخت‌ها و امکانات شهری باید در خدمت مردم باشند و لذا منشور حقوق شهرنشینی بدنبال همین مهم بوده تا انسان در اولویت نخست قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید محسن حسینی پویا صبح امروز و در برنامه تلویزیونی «صبح خراسانی» با بیان اینکه شهرها برای انسان ها ساخته می‌شوند و اتوبان‌ها و خیابان‌ها و معابر و ماشین ها و … باید در خدمت آنها باشند، اظهارکرد: منشور حقوق شهروندی نیز بدنبال همین مهم است چراکه اگر انسان را اصل میدانیم، باید تمامی زیرساخت های شهری در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان باشند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مردم و شهروندان اعم از زن و مرد، کهنسال و جوان و … باید بتوانند به راحتی در شهر تردد کنند، گفت: ۱۰ درصد از جامعه ما را معلولین تشکیل می‌دهند ولی آنها را در سطح شهر مشاهده نمی‌کنیم چراکه شهر را آنگونه که مناسب همگان باشد، نساخته‌ایم و امکان حضور آنها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهدمقدس افزود: همین نبود امکانات مناسب برای حضور آنها سبب شده تا در خانه های خود حبس شوند و علاوه بر معلولیت از بیماری های مختلف دیگری همچون افسردگی نیز رنج ببرند.

حسینی پویا در پایان گفت: این منشور که امروز و با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری در مشهد رونمایی می‌شوند، درصدد است تا شهر را برای انسان بسازد و او را در اولویت نخست خود قرارداد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا