فضای گفتگو و تعامل بر مدیریت شهری مشهد حاکم است

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: مدیریت شهری، نخبگان، وزارت راه و شهرسازی و مجلس روی بازنگری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اتفاق نظر دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی‌پویا در حاشیه بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از منطقه ثامن اظهارکرد: خوشبختانه گفتمان واحدی بین مدیریت شهری و نخبگان درخصوص کلیت بازنگری روی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی شکل گرفته که موقعیت بسیار ارزنده‌ای است.

وی با بیان اینکه همه روی بازنگری طرح نوسازی و بهسازی بافت حرم مطهر اتفاق نظر دارند، گفت: روی جزئیات ممکن است که اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد که قابل حل و برطرف شدن است. از جمله این موارد الزام قانونی درمشارکت مدیریت محلی برای تغییرات در این طرح است. این طرح مطابق قانون و همانند سایر طرح های تفصیلی باید از مجرای کمیسیون ماده ۵ و در استان خراسان بگذرد و شورای عالی شهرسازی نمی تواند به صورت مستقیم و بدون در نظر گرفتن مدیریت محلی در این موضوع مداخله داشته باشد.

حسینی‌پویا در ادامه خاطرنشان کرد: برخلاف گذشته، انگیزه کافی در مدیریت شهری مشهد وجود دارد که همه باهم و در کنار یکدیگر، مسائل را حل کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد افزود: خوشبختانه در ۳ سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مدیریت شهری نسبت به منطقه ثامن هستیم؛ رویکرد شورای پنجم، حفظ ساکنان و اهالی منطقه و جلوگیری از کوچ کردن آنها و نیز حفظ میراث معنوی و مذهبی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا (ع) است.

حسینی‌‎پویا با بیان اینکه احیاء بافت‌های دارای ارزش و بافت‌های میراثی در موارد متعددی، از قبل شروع شده است، گفت: در این بازدید هم تاکید شد روند احیاء بافت‌ها تسریع یابد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا