تدوین ۹۰ درصد پیش نویس طرح شهر همگان

حسینی پویا از تدوین ۹۰ درصد پیش نویس طرح شهر همگان در این کمیسیون خبر داد و گفت: به زودی اداره شهر همگان در شهرداری مشهد تاسیس می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید محسن حسینی پویا در هشتمین نشست تخصصی از سلسله نشست‌ های گفتمان توسعه شهری که با موضوع «زنان و فضای شهری؛ چالش ها و دیدگاه ها» در محل سالن جلسات پارلمانی شهری مشهد برگزار شد، با اشاره به بندهای مرتبط با حوزه زنان در منشور حقوق شهرنشینی اظهارکرد: طرح «شهر همگان» نیز با دارا بودن ۴ محور اصلی در همین چارچوب تدوین شده است.

وی با اشاره به چهار محور طرح شهر همگان اضافه کرد: این محورها شامل شهر دوستدار کودک، شهر قابل‌دسترس برای همه به‌ویژه جانبازان، معلولان و کم‌توانان که در این گروه به زنان باردار نیز توجه ویژه شده است، پیاده مداری و دوچرخه‌سواری و همچنین شهر مناسب ایمن و امن برای زنان است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که در این طرح که تقریباً در مراحل آخر تدوین است، به بحث دسترسی‌پذیری و حضور ایمن و تسهیل کنشگری و مشارکت اجتماعی در فضای ایمن شهر برای زنان توجه ویژه‌ای شده است، متذکرشد: شهرداری مشهد نیز موظف است یک سری اقدامات را از قبیل شناسایی و رفع و ایمن‌سازی فضاهای بی‌دفاع شهری مثل بناهای متروکه، پله‌های عابر پیاده که دید و روشنایی کافی ندارند، در راستای ایمن‌سازی شهر برای حضور زنان انجام دهد.

به گفته حسینی پویا افزایش ساعات خدمت رسانی سامانه حمل‌ونقل عمومی برای فعالیت اجتماعی زنان نیز یکی از موضوعات مهم مرتبط با طرح شهر همگان است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا