تاکید بر ایجاد توازن بین گفتمان پیاده محوری و خودرو محوری

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح شهر همگان در کمیسیون حقوقی شورا نهایی شده و در آن موضوع توازن در گفتمان خودرو محوری و پیاده محوری مورد تاکید قرار گرفته است.

سیدمحسن حسینی پویا در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرساز اظهار کرد: ما با این مسئله که پیاده مداری در اولویت برنامه ریزی های شهری قرار گیرد، موافق هستیم اما باید بین گفتمان خودرو محوری و پیاده محوری توازن ایجاد شود.

وی افزود: مدیریت شهری باید سهم دو گفتمان خودرو مداری و پیاده مداری را باید به صورت متوازن حفظ کند؛ نباید از سهم هیچ کدام به نفع دیگری کاسته شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه طرح شهر همگان در کمیسیون حقوقی شورا نهایی شده است، تصریح کرد: بررسی های نهایی این طرح در کمیسیون مشترک در حال انجام است تا بعد از جمع بندی، در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: در این طرح به موضوع توازن در گفتمان خودرو محوری و پیاده محوری تاکید شده است تا در برنامه ریزی ها و حتی تخصیص بودجه های سنواتی به این مسئله توجه شده و سهم بزرگراه ها و پیاده راه ها به یک نسبت مدنظر قرار گیرد.

حسینی پویا با اشاره به اینکه خودرو باید یک کالای مصرفی محسوب شود نه یک کالای سرمایه ای خاطرنشان کرد: در نتیجه ارزش سرمایه ای خودرو و ارزان بودن قیمت سوخت در کشورمان، مردم به سمت استفاده از خودرو روی آورده اند و اگر خیابان ها عریض نشوند، معابر شهری به پارکینگ خودرو تبدیل می شوند و با بیشتر شدن آلودگی هوا، دود آن به چشم همه شهروندان می رود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: موضوع ترافیک شهری و پیاده محوری، دو مسئله مرتبط با یکدیگر است و نباید به هیچ یک از این مسائل بی توجهی کرد چرا که آثار منفی بر جای خواهد گذاشت و همه افراد جامعه متضرر خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگسازی کاهش استفاده از خودرو شخصی در اولویت همه مسائل قرار دارد، تاکید کرد: در کنار توسعه زیرساخت های حمل و نقلی، باید موضوع فرهنگسازی در برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا