ایجاد مقدمات نرم افزاری و سخت افزاری شهر دوستدار کودک

حسینی پویا گفت: با تصمیم وزارت کشور و همچنین یونیسف، شهر مشهد بعنوان شهر پایلوت برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی‌پویا با بیان اینکه در چارچوب همکاری‌های مشترک وزارت کشور با یونیسف به منظور اجرای طرح شهر دوستدار کودک، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، سرانجام پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک که در ۱۳ خردادماه سال جاری در وزارت کشور برگزار شد، مشهد بعنوان پایلوت اجرای طرح مذکور انتخاب شده است.

حسینی‌پویا در ادامه افزود: چشم‌انداز این طرح، احقاق برابر حقوق کودکان و نوجوانان در شهرهاست؛ به گونه‌ای که سلایق و علایق کودکان نیز در اداره شهرها و فضاهای عمومی مورد توجه واقع شود و کودکان نیز توانایی های بالقوه خود را به فعل درآورند.

بیشتر بخوانید:

وی خاطرنشان شد: دریافت عنوان شهر دوستدار کودک، بدون اتمام موفقیت‌آمیز چرخه شهر دوستدار کودک امکان پذیر نبوده، که این خود بیانگر ضرورت تلاش جدی مدیریت شهری در رسیدن به این هدف است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد با بیان اینکه مصوبه شهر دوستدار کودک در اولین سال شورای پنجم، پس از یک سال مطالعه و بررسی اسناد فرادستی و بین المللی، با پیشنهاد کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای به تصویب شورای شهر رسید، گفت: با توجه به اینکه مشهد دومین کلانشهر کشور است، پتانسیل‌های خوبی در ارتباط با برآورده ساختن نیازها و اولویت‌های کودکان دارد که می‌تواند به سرعت بعنوان کاندیدای اصلی شهر دوستدار کودک معرفی شود.

حسینی پویا تاکید کرد: انتخاب مشهد بعنوان پایلوت دوستدار کودک، مقدمه تحقق شهر دوستدار کودک است.

وی همچنین افزود: شورای اسلامی شهر مشهد با تصویب طرح شهر همگان، با تاکید بر گروه‌های خاص و همچنین تشکیل اداره شهر همگان جهت پیگیری این امور، گام بزرگی را در ارتقاء زیست‌پذیری شهرها برای کودکان برداشته است.

حسینی‌پویا گفت: مدیریت شهری شهر مشهد با تدوین سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی در حوزه اقدامات ضروری شهر دوستدار کودک، تجهیز، احداث و مناسب‌سازی فضاهای عمومی، ارتقاء امنیت و ایمنی کودکان در شهرها را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا