شهر دوستدار افراد معلول در دستور کار

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهر دوستدار افراد معلول را به‌عنوان یکی از کارها در کارگروه حقوق شهروندی مدنظر قرار دادیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید محسن حسینی پویا در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارتباط با شهر دوستدار معلول اظهار کرد: در سندهای زیردستی حقوق شهرنشینی همان‌طور که موضوع شهر دوستدار کودک مطرح شد موضوع شهر دوستدار معلول نیز مطرح شد.

وی افزود: مطالعات مقدماتی دراین‌ارتباط انجام شد و چندین جلسه کارگروه حقوق شهروندی به این موضوع اختصاص یافته است و البته به این نتیجه رسیدیم که خوشبختانه ادبیات قانونی خیلی قوی و خوبی در این حوزه وجود دارد و اصلا نیازی به ورود ما در جزییات و تعیین مصادیق نیست.

بیشتر بخوانید:

حسینی پویا بیان کرد: هرچند می‌توانستیم متن دیگری نیز به متن‌های حاضر اضافه کنیم اما هیچ نیاز قانونی وجود نداشت و با توجه به اینکه هدف ما حل مسائل موردنیاز است، با تغییر رویکرد به موضوعات اجرایی در محدوده وظایف شهرداری در این زمینه خواهیم پرداخت.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در پایان گفت: امیدواریم با تعیین برنامه‌های عملیاتی و زمانبندی شده، بتوانیم تغییرات ملموسی را در شهر ایجاد کنیم و شهر را برای جانبازان و معلولان که بیش از ۱۰ درصد شهروندان را تشکیل می‌دهند نیز، دسترس‌پذیر نماییم.

منبع: پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا