تصویب ۵ مصوبه با محوریت شفافیت در شورای پنجم

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای پنجم تاکنون ۵ مصوبه را با محوریت شفافیت به تصویب رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محسن حسینی پویا اظهارکرد: از ابتدای شورای پنجم تاکنون همواره یکی از موضوعات کلیدی و راهبردی موضوع شفافیت بوده که در همین راستا گام های ارزنده ای نیز برداشته شده است.

وی ادامه داد: معتقدی که اگر شفافیت به درستی انجام شود، تا سالیان سال باقی خواهد ماند و اعتماد مردم به مجموعه شهرداری را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تدوین منشور حقوق شهرنشینی در شورای شهر پنجم و تاکیدی که این منشور روی موضوع شفافیت دارد، متذکرشد: همچنین به موازات آن مصوبه ای همچون برنامه عملیاتی ۹۷-۱۴۰۰، کار را در راستای افزایش شفافیت مدیریت شهری تسهیل می کند.

وی اضافه کرد: همچنین مصوبه انتشار عمومی اطلاعات مربوط به شهرسازی در شورای شهر مشهد به تصویب رسید که بر اساس آن باید داده های مربوط به طرح های تفصیلی و نقشه های جامع، مصوبات کمیسیون های مختلف اعم از کمیسیون ماده ۱۰۰، معاملات شهرداری، فراخوان ها، تبادل مستندات، پرداخت هزینه خرید اسناد و موضوع مزایده ها و مناقصات در حوزه شهرسازی بارگذاری شود.

حسینی پویا خاطرنشان کرد: از طرف دیگر راه اندازی سامانه فضای اطلات شفاف (فاش) در راستای اطلاع رسانی در خصوص معاملات متوسط به بالا، باعث جلوگیری از فساد احتمالی در مجموعه مدیریت شهری خواهد شد.

منبع: گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا