طرحی برای بهبود امنیت زنان در فضاهای شهری

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: کمیسیون حقوقی شورا، طرحی برای امنیت زنان در فضاهای شهری در دست بررسی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید محسن حسینی پویا در گفت ‌و گو با خبرنگار ما در ارتباط با برنامه‌های این کمیسیون در سال جاری اظهار کرد: یکی از مباحث پیگیری مصوبه شهر دوستدار کودک است که می‌خواهیم در مرحله اجرا روی آن نظارت داشته باشیم و موضوع دیگر نیز تصویب طرح شهر دسترس پذیر برای همه به ویژه جانبازان و معلولان است و هدف ما از این طرح تسریع در مناسب‌سازی فضاهای شهری است.

وی افزود: موضوع دیگری که یک سال و نیم است آن را آغاز کرده‌ایم، بحث حقوق منشور حقوق شهرنشینی است که امیدواریم در بهار امسال این طرح نهایی شده و از سوی کمیسیون حقوقی به هیئت‌رئیسه شورای شهر تقدیم و سپس برای تصویب در صحن علنی ارائه شود.

حسینی پویا بیان کرد: منشور حقوق شهرنشینی تحول و قدم مثبتی در ایجاد شهر انسان‌محور است و کار ماندگار و جدیدی خواهد بود و امروز نیز برخی از شهرهای کشور به دنبال همکاری با شورای پنجم مشهد برای تصویب چنین سندی در شهرهای خود هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیگیری و نظارت به‌روزرسانی و اصلاح قراردادهای پیمانی و کاری شهرداری از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری است تا بتوانیم تا حد امکان قراردادها را متحدالشکل و همچنین کم ابهام‌تر و شفاف‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: امنیت زنان در فضاهای شهری نیز موردتوجه کمیسیون قرارگرفته است و طرحی نیز بر همین اساس در کارگروه حقوق شهروندی در دست بررسی است و بر اساس آن باید امنیت فضاهای شهری ازجمله روشنایی و شرایط فیزیکی این فضاها به ویژه پل‌ها و زیرگذرهای عابر پیاده برای بانوان ارتقا یابد به گونه‌ای که دختران و بانوان نیز همانند مردان بتوانند در تمام ساعات روز رفت و آمد داشته باشد.

منبع: پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا