نگاه مثبت به عملکرد مدیریت شهری برای تأمین امنیت در منطقه ثامن

حسینی پویا گفت: طی ۳ سال اخیر اقدامات مختلفی در جهت افزایش سطح ایمنی، امنیت و سکونت ‌پذیری بافت منطقه ثامن انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، روز گذشته معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم، دادیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون دادستان مشهد، رئیس مجتمع قضایی ثامن، به همراه احمد نوروزی و سیدمحسن حسینی‌پویا، رئیس و نایب رئیس کمیته نظارتی منطقه ثامن و جمعی از مدیران شهری با هدف آشنایی بیشتر و بررسی آخرین وضعیت طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از پروژه ‌های این طرح ملی بازدید کردند.

حسینی ‌پویا درخصوص این بازدید گفت: با توجه به حضور نمایندگان دستگاه قضایی در جلساتی که برای منطقه ثامن تصمیم‌گیری می‌شود و موضوعات مربوط به حقوق مکتسبه و حقوق شهر، بنا به درخواست مسئولین این حوزه و همچنین مدیران منطقه ثامن، برنامه بازدید از سطح منطقه و آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلات بافت پیرامونی حرم مطهر در برنامه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه پیشتر نیز بازدیدهای مختلفی توسط مسئولین قضایی از منطقه ثامن انجام شده بود، اظهارکرد: در این بازدید هم، برخی تصمیمات مربوط به گذشته مورد بحث قرار گرفت و در کلیت مقرر شد، یکسری اقدامات توسط شهرداری در راستای حفظ حقوق شهروندان انجام شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد افزود: از جمله این اقدامات میتوان به هماهنگی ‌های بین بخشی با دستگاه‌های دخیل چون میراث فرهنگی، آستان قدس رضوی، اوقاف و … اشاره کرد تا از این طریق موانع پیش روی برخی از پروژه‌ها برداشته شود و فرآیند پیشبرد امور تسهیل و تسریع شود.

حسینی ‌پویا با بیان اینکه در سال ‌های قبل به علت نارسایی ‌های ناشی از اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی ساکنان با مشکلات متعددی درگیر بودند، گفت: خوشبختانه طی ۳ سال اخیر اقدامات مختلفی در جهت افزایش سطح ایمنی، امنیت و سکونت ‌پذیری بافت انجام شده که از جمله آنها میتوان به نصب بیش از ۶۰۰ پرژکتور و تامین روشنایی مناطق ناامن، سامان دهی گذرها، پوشش کارگاه‌ های ساختمانی، ساماندهی روزبازارها و سایر الزاماتی که برای زندگی عادی در این منطقه مورد نیاز است، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این اقدامات، مسئولان قضایی در قیاس با گذشته، نگاه مثبتی به عملکرد مدیریت شهری و تأمین امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این منطقه دارند.

حسینی‌پویا گفت: در این بازدید قرار شد همکاری های مشترک برای راه اندازی شبکه معابر عمومی و همچنین ارتقاء تامین امنیت و زیست پذیرتر کردن منطقه ثامن به عمل آید تا مردم بتوانند زندگی عادی و روز‌مره را مثل سایر مناطق شهری داشته باشند.

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا