خیرین شهر یار؛ حلقه ارتباطی بین شورا و مدیریت شهر

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ستاد «خیرین شهر یار» می ‌تواند اقدامات خیریه و نیکوکارانه را برای حل معضلات شهری جهت و سامان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی ‌پویا در نشست مشترک مدیران شهری با شورای «خیرین شهر یار» گفت: در جهان بخش سوم اقتصاد به امور خیر و وقف اختصاص دارد و ما بر آن شدیم در مشهد در راستای امور شهری این بخش را فعال کرده و اقدامات متفرق را کنار هم جمع کنیم. ازاین ‌رو مصوبه خیرین شهر یار در سال گذشته با پیگیری فراوان و مشاوره با جمع خیران طراحی و ابلاغ شد.

وی با تأکید بر اینکه شورای خیرین با حفظ استقلال، غیرسیاسی و غیردولتی بودن، در راستای موضوعات شهری و عام ‌المنفعه فعالیت کرده و هم ‌افزایی ایجاد می ‌کند، افزود: بر اساس همین مصوبه مقرر شده اگر خیرین در راستای اقدامات عام ‌المنفعه ورود کردند شهرداری نیز باید مشارکت کرده و بخشی از کار را بر عهده بگیرد. این برنامه در حدود دو ماه به ‌صورت غیر رسمی آغاز شده بود و چند نمونه عملی اجرا شد و بر اساس این برنامه برخی موضوعات که مورد دغدغه خیرین بود تسهیل شد.

حسینی ‌پویا ادامه داد: شورای خیرین نهادی مستقل است که به هیچ ارگان و نهاد دولتی و عمومی وابسته نیست و هدف آن خیر عمومی است. نحوه ارتباط شورا با شهرداری نیز این‌ گونه است که شورا اعضای ستاد خیرین را انتخاب و به شهرداری معرفی کرده تا حلقه ارتباطی بین شورا و مدیریت شهری باشد، اما شورا برنامه‌های خود را به‌طور مستقل و بدون وابستگی و محدودیت اجرا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد اضافه کرد: ستاد نماینده شورای خیرین برای ارتباط و تعامل با شهرداری است تا موضوعات مشترک بین شهرداری و خیرین را بحث و پیگیری نماید. به‌عنوان‌مثال اگر شهرداری پروژه عام‌المنفعه در مناطق کم برخوردار شهر به‌صورت نیمه‌تمام در دست دارد و پروژه به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده باشد این پروژه به‌عنوان بسته پیشنهادی به ستاد عرضه‌شده و ستاد بابیان و ارائه آن در شورای خیرین نسبت به جذب خیر مشارکت‌کننده برای تکمیل پروژه اقدام خواهد کرد.

به گفته وی، در سمت مقابل نیز پیشنهادها و موضوعاتی که موردنظر شورا باشد به‌عنوان‌مثال ساخت تصفیه‌خانه یا گرم‌خانه یا ساماندهی کودکان کار و… از طریق ستاد به شهرداری ارائه‌شده و شهرداری امکانات و اقدامات در توان را در اختیار قرار می‌دهد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا