مشهد به سنت امام‌رضا (ع) شهر گفتگو و مدارا می شود

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد تاکیدات مدیریت شهری مشهد بر احیای حقوق شهرنشینی را در راستای سنت های حسنه و کردار منحصر به فرد امام رضا(ع) ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی پویا که در برنامه شب فیروزه ای سخن می گفت با تبریک دهه کرامت گفت: دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه و روز دختر تا ولادت امام رضا(ع) و روز رأفت و مهربانی، ایامی سراسر اخلاقی و اجتماعی است و به واسطه آیه مبارکه ۷۰ سوره اسراء که میفرماید: (وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ) و بر کرامت انسان نزد پروردگار تاکید دارد، می توان دهه کرامت را به بحث حقوق شهروندی ارتباط داد.

وی با تاکید براینکه این آیه شریفه به ذات انسانی تاکید دارد افزود: مشهد، شهری که منسوب است به امام رضا، باید در کرامت انسانی و اخلاق رضوی الگو باشد،ازاین رو، در شورا همواره بدنبال تدوین حقوق شهروندی برای تکریم شخصیت شهروندان و حرمت گذاری به ذات انسانی ایشان بودیم. منشور حقوق شهرنشینی نیز با این نیت در شورای پنجم مشهد آماده و تصویب شد.

وی یادآور شد: مدارا از سلوک حضرت ثامن بوده و همیشه بر تعامل به عنوان یکی از سه خصلت مهم برای مومن تاکید داشته اند. لذا تعامل و خویشتن داری از اصولی است که در جای جای منشور حقوق شهرنشینی برآن تاکید شده است.

به گفته حسینی پویا، عدم تبعیض بین افراد از عادات واضح حضرت بود، چنانکه ایشان با کارگران خود برسر یک سفره بودند (که در آن دوران رسم نبود) و کودکان را بسیار تکریم می کردند.

وی اضافه کرد: باهمین ایده، تکریم کودکان از اولویتهای مشهد بوده و ضمن تمام اقداماتی که در سه سال گذشته برای حفظ حرمت و شخصیت کودکان در مشهد انجام شده؛ این کلانشهر اخیرا بعنوان شهر پایلوت اجرای طرح دوستدار کودک انتخاب شد که سبب مباهات و افتخار است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد، از ویژگیهای حضرت امام رضا به گفتگومحوری ایشان اشاره کرد و گفت: وی در بدو ورود به توس، هرچند در قامت کارگزار حکومتی ظاهر شد اما باب گفتگو را با نمایندگان تمام ادیان حاضر بازکرده، خود را با طرف گفتگو همتراز کردند و در وضعیت برابر به مباحثه با ایشان می پرداختند.

وی ادامه داد: در مشهدالرضا نیز می بایست همه عقاید و سلیقه ها مجال سخن و طرح ایده ها و نظرات خود را داشته از امنیت و آرامش روان برخوردار باشند. منشور حقوق شهرنشینی در این باب تلاش فراوان داشته تا برای تبیین این مهم همه را مجاب کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا