لزوم گسترش حقوق شهر نشینی به سطح عمومی جامعه

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بر لزوم گسترش حقوق شهر نشینی به سطح عمومی جامعه تاکید و آن را موجب آشنایی مردم با حقوق حقه خود دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرمشهد مقدس، سید محسن حسینی پویا درکارگروه حقوق شهروندی کمیسیون حقوقی از اساتید و دانشجویان همکار در برگزاری همایش بزرگ حقوق شهر نشینی با اهداء لوح یاد بود قدردانی کرد.

وی پیرامون اهمیت حقوق شهرنشینی و گسترش آن در سطح جامعه گفت: مشارکت مردم تضمین اجرای حقوق شهر نشینی است، بایستی مباحث حقوق شهرنشینی در سطح جامعه مطر ح شده تا مردم ضمن آشنایی با حقوق خود در صیانت از آن برای خود و سایر شهروندان اهتمام ورزند.

وی خاطر نشان کرد: مباحث حقوق شهرنشینی پیش از این در گوشه کتابخانه ها و در میان حقوقدانان مطرح و به بحث گذاشته می شد اما اکنون زمینه سازی جهت ارائه آن در سطح عموم مردم فراهم خواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، پرداختن به حقوق شهر نشینی را یکی از نشانه های توسعه دموکراسی در شهر دانست.

وی از انتشار ویژه نامه و کتابچه با مضمون حقوق شهر نشینی و متون و تحقیقات ارائه شده در همایش حقوق شهر نشینی در آینده نزدیک خبر داد.

حسینی پویا تحقیق و بررسی درباره موضوعاتی با عنوان پیش گیر ی از وقوع جرم، آسیب های اجتماعی و میانجی گری را از جمله برنامه های آتی کمیسیون حقوقی شورای شهر معرفی کرد و افزود: هدف از طرح موضوع میانجی گری حل و فصل بسیاری از دعاوی با استفاده از این شیوه در شهر است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرمشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا