انتشار متن نهایی منشور حقوق شهرنشینی تا دو ماه آینده

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متن نهایی منشور حقوق شهرنشینی تا دو ماه آینده منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی پویا اظهار کرد: تدوین منشور حقوق شهرنشینی در کمیته مشترک ایجاد شده با حضور شورای شهر، شهرداری و نخبگان دانشگاهی به اتمام رسیده و تا دو ماه آینده به صورت عمومی منتشر خواهد شد.
وی با بیان اینکه این منشور، در حال طی کردن مسیر منطقی و علمی خود است، ادامه داد: انتقال این گفتمان به سطح دانشگاه‌ها و مراکز علمی از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای تدوین چنین منشوری بوده است.
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به برپایی تاکنون ۳ همایش در راستای تدوین منشور حقوق شهرنشینی متذکر شد: آخرین همایش نیز با موضوع شهرسازی و دخیل ساختن متخصصان این حوزه برگزار شد.
وی اضافه کرد: به احتمال زیاد ویرایش‌هایی بر روی منشور حقوق شهرنشینی صورت گرفته و متن نهایی شده با نام شهرداری مشهد و شورای شهر انتشار نهایی یابد.
حسینی پویا با تاکید بر اینکه یکی از مزایای این منشور آن است که موضوع حقوق شهرنشینی را به بطن جامعه آورده و همین مطالبه را برای مردم ایجاد می‌کند، تصریح کرد: برای موضوعاتی از این دست نمی‌توان ضمانت اجرایی مستقیمی قرار داد ولی افکار عمومی بهترین ضمانت اجرا برای منشور حقوق شهرنشینی می‌باشد.
وی متذکر شد: در فصل ۳ قانون اساسی نیز وقتی از حقوق مردم صحبت می‌شود، بیشتر اصول آن ضمانت اجرایی ندارد اما همین مطالبه‌ای که در سطح مردم و نخبگان ایجاد می‌کند، خود ضمانت اجرایی برای این قانون می‌شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا