موقعت ممتاز کمربند سبز جنوبی

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: کمربند سبز جنوبی بستر بسیار مناسبی برای تفریح و تفرج شهروندان مشهدی فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی‌پویا در حاشیه بازدید از کمربند سبز جنوبی مشهد با بیان اینکه این پروژه، پتانسیلی بسیار قوی است و می‌تواند شهر را تحت تاثیر قراردهد، اظهارکرد: سرعت پیگیری مباحث مربوط به آن هم قابل قبول است و با استمرار همین روند و تثبیت و تکثیر این فضای سبز و رشد درختان، در سال های آینده، مشهدی متفاوت و کم‌نظیر از لحاظ اقلیمی شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به بیش از یک میلیون و دویست هزار اصله درخت که در کمربند سبز جنوبی کاشته شده، به بازگشت گونه‌ های مختلف و متفاوتی از پرنده ‌ها به این محدوده به عنوان یکی از فرصت های اقلیمی و محیط زیستی برای شهر مشهد اشاره کرد و گفت: کمربند سبز جنوبی بدون شک روی آب و هوا و محیط زیست مشهد تاثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

حسینی ‌پویا خاطرنشان کرد: این پروژه فضای تفرجگاهی منحصر به فردی برای مشهد به ارمغان می ‌آورد و بهترین و مناسب ترین جایگزین برای ییلاقات طرقبه و شاندیز و دیگر تفرجگاه‌ های خارج شهر است؛ این کاهش تقاضا برای سفر موجب کاهش ترافیک، آلودگی هوا و نیز صرفه ‌جویی در وقت و هزینه شهروندان می ‌شود.

وی در ادامه با اشاره فضاهای خاصی که برای دوچرخه‌ سواری، کوهنوردی و تفریح شهروندان در نظر گرفته شده است، افزود: شورای پنجم تاکنون تمرکز خوبی بر روی کمربند سبز داشته که امیدواریم در آینده نیز این تاکید و تمرکز ادامه پیدا کند و شرایط بهتری را شاهد باشیم.

منبع: پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا