استفاده از آثار هنری در تبیین مفاهیم فرهنگ شهروندی

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بر استفاده از آثار هنری در تبیین مفاهیم فرهنگ شهروندی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید محسن حسینی پویا درحاشیه بازدید از آثار هنری ارسال شده به جشنواره خانه بهار، گفت: این جشنواره نشان از همت مدیریت امور هنری شهرداری مشهد برای فضاآرایی شهر درآستانه نوروز ۹۷است.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته و آثار ارائه شده گفت: با توجه به اندک زمانی که از راه اندازی جشنواره خانه بهار سال ۹۷ می گذرد فعالیت های شایسته ای را از این مجموعه شاهد بودیم و به عنوان یک شهروند از آثار ارسال شده و اقدامات صورت گرفته لذت بردم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورا خواستار همکاری مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر برای باز گرداندان مشهد به جایگاه اصلی خود درحیطه هنر شد و افزود: تفکر اعضای پنجمین دوره شورای شهر مشهد بر محور تغییر برای رسیدن به شهری پویا و سرزنده بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مشهد در عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی گفت: امید داریم کلان شهر مشهد مشهد با قدرت مسیری روبه رشد را در عرصه های فرهنگی و هنری طی کند و به طور قطع برای رسیدن به موقعیت ایده آل و دستیابی به هدف های بزرگ نیازمند همکاری وحضور هنرمندان هستیم.

افزایش سطح مشارکت هنرمندان در تصمیم گیری های فرهنگی و هنری شهر موضوعی بود که حسینی پویا به عنوان اصلی ترین دیدگاه این دوره شورای شهر بدان اشاره کرد و افزود: مشهد همیشه به عنوان خواستگاه بسیاری از حرکت های فرهنگی و هنری در کشور مطرح بوده است، امیدواریم با جلب مشارکت عموم هنرمندان به وعده هایی که پیگیر آن هستیم جامه عمل بپوشانیم.

وی از مسئولان جشنواره خانه بهار خواست تا تلاش بیشتری در جهت رشد کمی و کیفی آثار جشنواره داشته باشند و اظهار کرد: گزارش های ارائه شده از سوی مدیریت امور هنری حاکی از رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بود.

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد تصریح کرد: از هم اکنون با برنامه ریزی برای سال آینده، بسترسازی جهت افزایش ظرفیت پذیرش آثار هنری فراهم شده تا تعداد ایده های متفاوت و متنوع بیشتری دریافت شود.

حسینی پویا ساخت و نصب یادمان ها و مجسمه های دائمی و موقت در شهر را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: مشهد به خلق آثار هنری فاخر و ماندگار نیازمند است، آثار موقت نیز جزو نیازهای شهر محسوب می شود اما تمرکز بر آثار ماندگار یک ضرورت است.

وی با اشاره به مجسمه های فاخر و ماندگاری همچون فردوسی و نادر در شهر گفت: یادمان هایی که در شهر نصب میشود باید بیانگر هویت تاریخی، فرهنگی و دینی مشهد باشد.

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد در پایان با اشاره به نیاز جامعه و شهر به وجود هنرمندان، اظهار کرد: ما در شورای شهر به عنوان نمایندگان و منتخبان مردم به‌طور جد در پی تحقق و اجرایی شدن حقوق شهروندی هستیم و از همه هنرمندان درخواست می ‌کنیم تا با بهره مندی از پتانسیل‌ های بالقوه و بالفعل زبان و بیان هنری حقوق شهروندی را به عموم شهروندان معرفی نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا