آگاهی از حقوق، اصلی‌ترین ضمانت اجرایی منشور حقوق شهرنشینی

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهدمقدس گفت: مطالبه‌گر بودن مردم مهمترین و بهترین ضمانت اجرایی است؛ مردم در وهله نخست باید از حقوق مطلع شوند چراکه همین اطلاع داشتن، موجب می‌شود به دنبال احقاق حقوق خود بروند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید محسن حسینی‌پویا ظهر امروز به منظور پاسخگویی به سوالات و انتقادات و پیشنهادات شهری شهروندان در قالب طرح چهارشنبه های پاسخگویی در مرکز ۱۳۷ شهرداری حضور پیدا کرد.

وی در پایان به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و اظهارکرد: ۱۳۷ یکی از نزدیکترین، بهترین و مستقیم‌ترین راه های ارتباط شهروندان با مدیریت شهری به منظور دریافت نظرات و پیشنهادات آنهاست.

حسینی‌پویا با اشاره به تاکیدات روز گذشته شهردار مبنی بر توجه ویژه به تماس های مردمی، گفت: بسیار خرسندیم که شهرداری و مدیریت شهری نیز به این موضوع واقف است و امیدواریم هرروز این مجموعه قوی‌تر فعالیت کند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد تصریح کرد: پیام های ۱۳۷ به صورت روزانه و دوره‌ای برای اعضای شورای شهر نیز ارسال می‌شود که خوشبختانه کیفیت آنها نشان‌دهنده نبض شهر است.

حسینی‌پویا در ادامه صحبت های خود به منشور حقوق شهرنشینی پرداخت و گفت: یکی از موضوعاتی که در این منشور درگیر آن بودیم، موضوع مشارکت مردم و یکی از راه های تحقق این مهم، مرکز ۱۳۷ است.

وی تاکید کرد: مردم باید در اداره شهر و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها مداخله داشته باشند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد در تشریح ضمانت های اجرایی منشور حقوق شهرنشینی، اظهارکرد: مطالبه‌گر بودن مردم مهمترین و بهترین ضمانت اجرایی است؛ مردم در وهله نخست باید از حقوق مطلع شوند چراکه همین اطلاع داشتن، موجب می‌شود به دنبال احقاق حقوق خود بروند.

حسینی‌پویا گفت: بخش عمده‌ای از تماس های امروز شهروندان جنبه عمومی داشت و مردم حقوق خود را مطالبه می‌کردند که این مطالبه‌گری بخاطر اطلاع‌رسانی و آگاه شدن آنها از حقوق خود است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: بدنبال راهکاری هستیم که مردم از این طریق از حقوق خود آگاه شوند چراکه این آگاهی، مطالبه‌گری را بهمراه دارد؛ رسانه‌ها در این زمینه میتوانند نقش بسزایی ایفا کنند.

حسینی‌پویا افزود: حق و تکلیف مقوله‌ای دوطرفه است و همانگونه که شهروندان از حقوقی برخوردارند، مسئولیت هایی نیز نسبت به شهر دارند؛ حق هیچگاه به تنهایی معنا نمی‌دهد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا