بررسی منشور حقوق شهرنشینی در صحن علنی شورای شهر

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد از بررسی منشور حقوق شهرنشینی در جلسه این هفته صحن علنی شورای شهر در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی پویا با اشاره به طی شدن مسیر تدوین این منشور که به همت پنجمین دوره پارلمان شهری صورت پذیرفته است، اظهارکرد: در همین راستا در صورت تصویب این منشور در صحن علنی این هفته شورا، طی مراسمی در روزهای آینده این سند بالادستی با حضور حقوق دانان و شماری از مدیران شهری و استانی رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تدوین حقوق شهروندی با پیشنهاد شهرداری در دستور کار شورای پنجم قرار گرفت، تصریح کرد: اولین نقطه قوت منشور این است که از موضوعات حقوق شهروندان جمع‌آوری کاملی دارد زیرا ‌تاکنون متن جامعی در اختیار نبوده است و گردآوری این موضوعات فرصت بسیار خوبی است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد جمع‌آوری اطلاعات در قالب منشور را نوعی مستندسازی دانست و گفت: به این دلیل که قصد تبدیل ضمانت اجرا به قانون ملی را داریم، این مستندسازی را هم به این دلیل انجام دادیم زیرا ‌احتمال دادیم که مصوبات شورای شهر از لحاظ ضمانت اجرا مشکل داشته باشد.

طبق اعلام او، تفکیک مسئولیت‌ها و وظایف مدیریت شهری و ادارات محلی نقطه قوت دیگر این منشور است.

حسینی پویا همچنین با اشاره به عملکرد کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: کمیسیون حقوقی شورای شهر را راه‌اندازی کردیم تا مصوبات شورای شهر از نظر حقوقی پالایش شود که مغایرتی با قوانین بالادستی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث نظارتی بر ارکان مدیریت شهری نظارت داریم تا هم قراردادها پالایش شوند و هم بر دعاوی نظارت نماییم. در مورد دعاوی که بر علیه شورای اسلامی شهر در دیوان عدالت اداری برای ابطال مصوبات شورا مطرح می‌شود نیز کمیسیون حقوقی موثر واقع شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا