تلاش برای بهبود ظاهر و باطن کنونی شهر مشهد

حسینی پویا گفت: کارگروه حقوق شهروندی پیش ‌نویس طرح تهیه و آماده ‌سازی بانک اطلاعاتی مربوط به معتادان متجاهر، متکدیان، کودکان کار و زنان آسیب‌پذیر و غیره را آماده کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی‌پویا، در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر که با حضور استاندار خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، فرماندار و شهردار و مدیران شهری برگزار شد، با بیان اینکه حضور مسئولین سطح بالای استان و شهر در چنین مراسمی نشان از اهتمام ویژه آنها در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهارکرد: شورای شهر مشهد درصدد بوده تا بحث شهر بدون معتاد متجاهر را فراتر از آنچه که هست، دنبال کند و مورد توجه قرار دهد؛ برهمین اساس موضوعاتی چون شهر بدون متکدی، شهر بدون کارتن‌خواب، شهر بدون بی‌خانمان، شهر بدون کودک کار و … نیز در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

حسینی ‌پویا در ادامه گفت: کارگروه حقوق شهروندی کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد پیش‌ نویس طرح تهیه و آماده‌ سازی بانک اطلاعاتی مربوط به معتادان متجاهر، متکدیان، کودکان کار و زنان آسیب ‌پذیر و غیره را آماده کرده و امیدواریم با همکاری مسئولین شهری، خیرین شهر یار، تشکل ‌های مردمی و … بتوانیم ظاهر و باطن کنونی شهر مشهد را بهبود ببخشیم.

وی با تاکید بر اینکه زیبنده شهر مشهد، شهر منتسب به امام‌رضا(ع) نیست که ظاهرش اینگونه باشد و در آن متکدی و معتاد متجاهر دیده شود، افزود: ساخت این مجتمع و اردگاه نگهداری معتادان، قدم اول است؛ به منظور از بین بردن این چرخه باطل، باید برای مباحث بعدی نیز فکری کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای توانمندسازی معتادان متجاهر هم برنامه‌هایی خواهیم داشت و از خیرین شهر یار هم کمک می‌گیریم تا در این چرخه مشارکت سهیم شوند.

منبع: پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا