پیش نویس منشور حقوق شهرنشینی تا ۴ ماه آینده نهایی می شود

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهدمقدس در همایش تدوین منشور حقوق شهرنشینی گفت: پیش نویس منشور حقوق شهرنشینی تا ۴ ماه آینده نهایی خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید محسن حسینی پویا در همایش تدوین منشور حقوق شهرنشینی که عصر امروز و با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورا و دیگر مسئولان شهری در تالار شهر مشهد برگزار شد، به تشریح این منشور و هدف از برگزاری این همایش پرداخت.

وی اظهارکرد: شورای پنجم با شروع فعالیت خود متقعاد به شکل‌گیری کیمسیون حقوقی شد تا بدین وسیله بتوان تمرکز بیشتری روی مباحث حقوقی و حقوق شهروندی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شهرداری نیز با رویکرد شهردار محترم مباحث حقوقی شکل خود بازیافت تا همکاری مشترکی میان معاونت حقوقی شهرداری و کمیسیون حقوقی شورا شکل گیرد.

حسینی پویا با اشاره به اینکه تدوین حقوق شهروندی با پیشنهاد شهرداری در دستور کار شورای پنجم قرار گرفت، تصریح کرد: پیش نویس این منشور در ۲ ماه نوشته و بیش از ۲ هزار نفر ساعت برای آن وقت صرف شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد افزود: از آنجا که کار پژوهشی استانداردی بر روی این پیش نویس صورت نگرفته، نواقصی را شامل می‌شود؛ صرفا خواستیم تا این منشور در دسترس عموم و متخصصین قرارگیرد تا مبنایی برای امرو پژوهشی ایشان قرار گیرد.

حسینی پویا با بیان اینکه طی ۴ ماه آینده این پیش نویس با نتیجه خواهد رسید، تصریح کرد: این منشور جنبه محلی دارد و مخصوص مشهد است ولی در عین حال می‌تواند الگو دیگر شهرهای کشور نیز باشد.

وی در ادامه گفت: یکی از مبانی حقوق شهروندی به بحث مشارکت‌پذیری مردم برمی‌گیردد که پارلمان مجازی از جمله راه های تحقق آن شمرده می‌شود؛ در آینده‌ای نزدیک این پارلمان را شکل خواهیم داد تا نظرات مردم را جذب و تبادل فکری جریان یابد.

حسینی پویا با بیان اینکه در تدوین منشور حقوق شهروندی از نظرات تخصصی بخش های مختلف، سازمان های مردم نهاد و … استفاده خواهیم کرد، گفت: یکی از این زمینه‌ها، حقوق زائر است که در این خصوص آستان قدس برای همکاری اعلام آمادگی کرده و ما نیز از نظرات آنها استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد اظهارامیدواری کرد تا بتوان با تحقق این منشور گام اساسی برای داشتن شهری دموکراتیک برداشت.

حسینی پویا در پایان گفت: امیدواریم از تخصص های حوزه حقوق، شهرسازی، جامعه شناسی و … استفاده کنیم تا منشور حقوقی قابل قبولی را به منصه ظهور برسانیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا