تهیه پیش‌نویس تفاهمنامه تهیه بانک اطلاعاتی ظرف ۱۰ روز آینده

حسینی پویا گفت: ظرف ۱۰ روز آینده، پیش‌نویس تفاهمنامه تهیه بانک اطلاعاتی و ساماندهی معتادان متجاهر، متکدیان، ولگردها و بی خانمان ها تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمحسن حسینی‌پویا در جلسه بررسی تهیه طرح بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان، بی‌خانمان‌ها و افراد ولگرد و معتادان متجاهر از طریق تفاهمنامه با دستگاه های مسئول، اظهارکرد: این طرح از سوی کمیسیون حقوقی به شورای شهر ارائه شده و کمیسیون‌های مختلف میتوانند نظرات خود را در قالب طرح به صحن شورا ارائه دهند.

حسینی‌پویا هدف این طرح را، مشارکت شهرداری و قرارگیری در کنار سایر دستگاه‌های متولی برای ساماندهی به وضعیت نامناسب مشهد دانست و گفت: امیدواریم با تصویب و اجرای این مصوبه، وضعیت شهر مشهد بعنوان پایتخت معنوی ایران، بهبود پیدا کند و متکدیان و معتادان متجاهر در سطح شهر پراکنده نباشند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه ایجاد شرایطی مناسب و پایدار و سروسامان دادن به معتادان متجاهر و دیگر آسیب‌ دیدگان اجتماعی نیازمند چاره ‌اندیشی اساسی است، افزود: در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی دستگاه ‌های دخیل اقدامات مختلفی انجام داده‌اند و شهرداری مشهد نیز علیرغم اینکه وظیفه ذاتی در بسیاری موارد ندارد، براساس واقعیات موجود به این موضوع ورود کرده است.

حسینی ‌پویا تصریح کرد: در تهیه پیش‌ نویس طرح بانک اطلاعاتی متکدیان و سایر آسیب ‌دیدگان اجتماعی از کمک خیرین شهر یار هم استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به چرخه معیوب مراکز نگهداری معتادین متجاهر و کارتن‌خواب، گفت: نظارت و حمایت بعدی برای افرادی که از این مراکز ترخیص می‌شوند باید تقویت شود تا شاهد بازتولید نباشیم.

حسینی‌پویا افزود: در گام نخست تهیه این بانک، باید مشخصات هویتی افراد جمع‌آوری شده ثبت شوند تا از این داده‌ها برای اقدامات بعدی توسط دستگاه‌های مختلف استفاده شود و بتوان به صورت متمرکز فعالیت داشت؛ سازمان فاوا شهرداری میتواند در زمینه جمع‌آوری اطلاعات ایفای نقش کند و آن را در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دهد.

وی با بیان اینکه ظرف ۱۰ روز آینده، پیش‌نویس تفاهمنامه تهیه این بانک اطلاعاتی توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهیه می‌شود، گفت: در این تفاهمنامه وظایف هرکدام از دستگاه‌ها، بویژه دستگاه‌هایی که مسئولیت مستقیم قانونی دارند، باید مشخص شود و هر بخش وظیفه خود را بشناسد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا